Route zomer 2017

Italië Forum Italië Forum Vakanties in Italië Route zomer 2017

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dit Is Italië 2 jaren, 10 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hoi allemaal,

Ik weet dat het nog erg lang duurt en dat ik nog even moet genieten van het mooie weer. Maar nadat we bij vrienden van ons weer heerlijk Italiaans hebben gegeten en hun plannen van de vakantie in Italie hoorden, begon het flink te kriebelen en heb ik een route gemaakt voor een rondreis voor de zomer van 2017. Ik hoop dat jullie hier naar willen kijken en mij van tips willen voorzien. Ik hoop dat dit forum daarvoor bedoeld is. Ik wil graag Sicilië combineren met de Amalfikust en mijn vakantie afsluiten aan het meer van Trasimeno. De eerste twee delen zijn vrij onbekend voor mij. Ik ben er als kind geweest, maar toen lag de planning in handen van mijn ouders.
    Dag 1: Amsterdam – Palermo
    Dag 2: Palermo – Porto Empedolce
    Dag 3: Porto Empedolce
    Dag 4: Porto Empedolce – Castelbuono
    Dag 5: Castelbuono
    Dag 6: Castelbuono – Linguaglossa
    Dag 7: Linguaglossa
    Dag 8: Linguaglossa – Messina – Tropea
    Dag 9: Tropea – Trecchina
    Dag 10: Trecchnina- Minori
    Dag 11: Minori
    Dag 12: Minori – Pompei – Napels
    Dag 13: Napels
    Dag 14: Napels – Meer van Trasimeno
    Dag 15 t/m dag 21: Meer van Trasimeno
    Dag 22: Meer van Trasimeno – …. – Amsterdam

Nog een vraag, is Sicilië bijvoorbeeld ook te bezoeken vanuit 1 plek? Of is het leuker om rond te reizen?

Alvast bedankt!!!

Groetjes van Evelien

Dit Is Italië
    Sleutelbeheerder

Mooie plannen, Evelien!

Op Sicilië zeker de Tempelvallei en de Scala dei Turchi bezoeken, als je daar toch in de buurt bent.

10 redenen om Sicilië te bezoeken

Sicilië is eigenlijk niet te bereizen vanuit één plek. Veel leuker is het ook om rond het eiland te reizen. Zowel het westen, het oosten, het noorden en het zuiden (en dan ook nog het binnenland) van Sicilië zijn een bezoek waard.

Mijn advies is om meerdere overnachtingsplekken te boeken. Overal vind je mooie plekken, dus je moet echt een keuze maken als je niet te veel tijd hebt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.